2. Weken vliegen voorbij - Reisverslag uit Canberra, Australië van Babette Haan - WaarBenJij.nu 2. Weken vliegen voorbij - Reisverslag uit Canberra, Australië van Babette Haan - WaarBenJij.nu

2. Weken vliegen voorbij

Door: Babette

Blijf op de hoogte en volg Babette

29 Juli 2014 | Australië, Canberra

2. Weken vliegen voorbij
De verwarming doet het! Geen elektrische deken meer nodig. En heb inmiddels een nieuw matras dat heerlijk ligt! Maar Wifi hebben we nog steeds niet... GRRR!!

Ik ben alweer bijna een maand weg. En de weken vliegen voorbij. Ik kan het goed vinden met mijn hostfamily, maar je past je toch altijd aan. Soms erg vermoeiend. Vanaf nu gaat Olivia weer naar school, dus ben ik lekker alleen gedurende de dag. Ik heb werk! Voorlopig 3 uur in de ochtend bij een coffeeshop. Waarschijnlijk breiden de uren wel uit. En heb een vast schoonmaak adresje.

In de 3 weken dat Olivia vrij was hebben we van alles gedaan. Ik had wat playdates met andere au pairs en hebben veel verschillende dingen gedaan. Naar de stad met de bus, 2 keernaar Questacon geweest (is een soort Nemo), National Museum Australia, War Memorial, Zoo (eindelijk heb ik Kangaroes gezien!!) films gekeken, Olivia weer leren fietsen, dingen gebakken en gewandeld. Ook heb ik mijn CV bij een hoop winkels/lunchrooms/restaurants afgegeven. Nu afwachten en duimen geblazen! Heb wel al contact met een aantal mensen via facebook voor extra oppaswerk en schoonmaakwerk. Inmiddels heb ik al een paar keer schoongemaakt. Ik denk dat het iets Australisch is, want schoonmaken kunnen of doen ze hier niet.
Ben in heel vieze huizen geweest..

Heb inmiddels al meerdere au pairs ontmoet (thanks to Facebook :D) en veel dingen gedaan in de weekenden. Wel lastig om ergens te komen, want ik mag de auto niet zo vaak lenen als ik dacht.

Ik heb 7 juli een eerste vergadering gehad met de Nederlandse school (Abeltje), super leuk. Contract getekend en daar ben ik 22 juli begonnen.

Ben voor het eerst uit geweest met 2 meiden die ik ontmoet heb via Facebook. Was erg gezellig en de jongens in NL kunnen nog wat leren van de jongens hier. Je hebt veel aanspraak, erg leuk en gezellig! In de bar wat drinken is MEGA duur! Niet te geloven. Dronken zal ik hier wel niet worden in een bar haha. Nou ja bij nader inzien de jongens hier kopen maar al te graag een drankje voor je (kunnen de jongens in NL ook nog van leren), dus als je wilt ben je zo dronken.
In het weekend spreek ik vaak af met andere au pairs. We gaan dan naar een park, ergens wat drinken of een stuk wandelen. Alleen moet ik even wennen aan hoe iedereen elkaar hier begroet (au pairs onder elkaar). Ze geven bij de eerste (!) kennismaking een soort korte omhelzing en dit is hetzelfde als ze weer afscheid nemen. Dat hoeft voor mij niet zo. Ik hou ze het liefst op een armlengte afstand!

Zaterdag 12 juli hield mijn hostfamily een housewarming party, omdat ze net verhuisd zijn. Veel jonge collega's van Fiona waren er ook, dus heb veel leuke mensen ontmoet. En 's avonds gelijk op stap met één van die jongens, super leuk om mensen te ontmoeten.

21-25 juli was de eerste week dat ik Olivia naar school heb gebracht. Ze zit op The Girls Grammar School dat is een privéschool, dus ze draagt een uniform. Bijna elke dag een ander uniform, dus heb er even op moeten studeren!

Het afgelopen weekend (25/26/27 juli) ben ik met mijn hostfamily en allemaal Nederlandse vrienden van hun, naar Tilba Tilba geweest. Een plaatsje aan de kust Eindelijk het strand gezien! Super mooi de ongerepte natuur, bergen, dieren, meren, stranden en baaitjes. Er was ook een meisje mee van mijn leeftijd waar ik het goed mee kan vinden. Dinsdag ga ik met een groep interns (zij is een intern) van de Nederlandse ambassade uit eten, leuk!
En aankomend weekend met 2 meiden weer naar een ander plaatsje aan de kust! Woehoeeee!

Ze hebben hier mega (!) lekkere dingen. Onder andere Tim Tams (koekjes)! Één van mijn favoriete op het moment. Er is een heel pakket naar jullie onderweg mams en paps :D!

Bij elk reisverslag zal ik vanaf nu een OZ weetje schrijven. Iets wat ik hier heb gezien of mee heb gemaakt wat mij opvalt. Dus bij deze:
- Er vliegen hier buiten kakkatoes (veel leuker dan musjes), magpies (maken een enorm kabaal 's ochtends. Niks leuk wakker worden met vogel gezang) en grote gekleurde parkieten (misschien zijn het wel papegaaien, maar daar heb ik mij nog niet in verdiept).
- De reclames zijn hier hysterisch! Jullie kennen allemaal Tell Sell..? Nou dat soort reclames, maar dan 10x erger. En oh ja, reclames zijn hier om de 5 minuten zo een beetje! Ook leuk.

Liefsss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Babette

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 6086

Voorgaande reizen:

24 Juni 2014 - 20 Juni 2015

Australië 2014/2015

08 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Thailand 2013

Landen bezocht: