3. Sydney, werken en teek! - Reisverslag uit Deakin, Australië van Babette Haan - WaarBenJij.nu 3. Sydney, werken en teek! - Reisverslag uit Deakin, Australië van Babette Haan - WaarBenJij.nu

3. Sydney, werken en teek!

Blijf op de hoogte en volg Babette

12 September 2014 | Australië, Deakin

3. Sydney, werken en teek!
Ben eindelijk in het weekend van 9 en 10 augustus naar Sydney geweest met Merel. Woehoeeee! Opera House (toen ik het zag was ik zo blij als een kind! Springen, klein gilletje, alles erop en eraan!), Harbour Bridge (weer een woehoe moment!), Coogee Beach - Bondi Beach walk gedaan (en ja, bij Bondi weer het gilletje en een sprongetje natuurlijk). Een erg mooie wandeling van 2 uur (weer trappetje op, trappetje af, heuveltje op, heuveltje af) van het ene strand naar het andere strand. Heerlijke dingen gegeten en voor het eerst in een hostel. Moest even wennen (lees: stinkkamers, vieze bedden, babykakkerlakken die je als huisdier hebt en dronken mensen), maar ik vond het erg leuk (was wel even een momentje uit mijn comfortzone.. haha) En dat voor $12,50 per nacht (snap nu waarom het zo goedkoop was)!! Was wel echt een top weekend en nu heb ik echt het gevoel dat ik in Australië ben.

Ook al iets typisch iets voor een de Haan meegemaakt, namelijk de eerste keer dat ik naar de kust ging (Tilba Tilba) en terug was kwam ik erachter dat ik een tekenbeet had in mijn oor. Alex (hostdad) heeft hem netjes verwijderd en er zat niks meer in mijn oor. 2 weken later toch nog last van dat plekje en een opgezette klier. 2 uur gewacht bij een Walk-in Center om er even naar te laten kijken, maar ben daar uiteindelijk niet geholpen omdat het nog wel een uur kon duren.. Heel fijn! Mijn baas van Coffers gebeld om te vragen of ik vrij mocht de volgende dag en hij zei dat hij wel een afspraak ging regelen bij zijn GP (huisarts). Zo gezegd zo gedaan en ik zat de volgende dag bij de arts. Heb een antibiotica kuur voor een week gehad en het is nog nooit bewezen dat de teken in Australië de ziekte van Lyme bij zich dragen, dus hoef me voorlopig geen zorgen te maken. Mijn baas was zo aardig om dat consult te betalen, jeej!
Na de antibiotica kuur heb ik nergens meer last van.

Donderdag 28 augustus kregen we te horen dat de vader van Fiona (hostmum), die in Nederland woont, was overleden. Zaterdag hebben Alex en ik, Olivia en Fiona naar het vliegveld gebracht en blijven 4 weken weg. Ik pas in die tijd op het huis en zorg dat de werklui hun ding kunnen doen als dat nodig is. Het is niet een erg leuke reden waarom ik alleen in het huis woon, maar ik vind het heerlijk! Een maandje in een kast van een huis wonen en helemaal mijn eigen ding doen, top!!
Aangezien ik 's ochtends en 's middags niet meer voor Olivia hoef te zorgen heb ik meer uren gekregen bij de coffeeshop. Ik werk inmiddels bij de andere zaak van Dennis (mijn aardige baas) en heb ook daar erg leuke collega's. Nederlandse scheldwoorden leren vinden ze enig! De 'g' uitsprekem blijft een lastige opgave. Tja, welk woord zou dat nou zijn?

De collega's en ouders van de Nederlandse school zijn allemaal super lief. Heb al bij een aantal collega's en ouders gegeten. Kids vinden het geweldig dat de juf bij hun thuis komt eten.

In de weekenden heb ik verschillende dingen gedaan, namelijk The Red Hill (berg hier in de buurt) beklommen samen met Dineke, naar The Old Bus Depot Markets geweest (een gezellige markt met eten en handgemaakte dingen), in de jacuzzi gezeten met Marieke, maar Batemans Bay geweest (op het strand gezond JEEJ!), in de tuin gezond (in de zon 25 graden, schaduw 15. Echt Dutchie Down Under. Ik lig in mijn bikini wanneer de zon schijnt :D) en in Civic (de stad) geshopt (en nee, ik sponsor de Zara niet vanuit Australië, maar window shoppen kan ook erg leuk zijn!).

Nog maar 2 weken en dan komt Daphne naar Canberra! Zin innn! 3 oktober komen Fiona en Olivia weer terug, dus dan kan ik even netjes afscheid nemen en hebben Daphne en ik even een aantal dagen het rijk voor onszelf :D.
4 oktober vertrekken er dan naar Sydney en vliegen vanaf daar naar Cairns, waar we een auto gaan kopen. Dan begint het avontuur samen met Daphne! Vanaf Cairns rijden we in 3 maanden naar Melbourne, dus helemaal de oostkust naar beneden.

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefss

Ozzie weetjes:
- BYO concept. Dit is de afkorting van Bring Your Own. Dat wil zeggen dat niet alle restaurants alcohol mogen schenken, maar als je het als klant meeneemt is het geen probleem. Het restaurant rekent dan wel een bedrag per glas dat je moet betalen óf een bedrag per fles dat je opent. Op deze manier verdienen de restaurants er toch nog iets aan. Denk zodat de glazen gewassen kunnen worden van dat geld.
- Dat ze hier links rijden is niks nieuws, maar als je oversteekt zijn wij natuurlijk gewend eerst links te kijken. 3 keer raden... nu dus niet. Dat is echt opletten geblazen! Fiona is zich 1 keer rot geschrokken, omdat ik eerst links keek en er dus van rechts een bus aankwam. Gelukkig hield ze mij tegen :D Lucky me!
- Pinnen gaat hier hetzelfde, alleen je kan niet bij elke bank zomaar pinnen. Nou ja dat kan wel, maar dan betaal je extra kosten omdat je van een andere bank bent. Absurd hè?!

  • 12 September 2014 - 16:50

    Anne:

    Wat ben je toch grappig!!!
    Heel leuk je verhaal te lezen.
    Xxxxxx Anne

  • 12 September 2014 - 17:14

    Daphne:

    Haha leuk geschreven!! Ik ben al bijna onderweg hoor. Nog maar 11 nachtjes (ahh!). Xx

  • 12 September 2014 - 17:14

    Rachel:

    Zooooooo jaloers!!! Geniet ervan. Kussssss

  • 12 September 2014 - 18:01

    Brigitte:

    Super om te lezen wat je allemaal meemaakt en dat je het naar je zin hebt!
    Groetjesssssss.......

  • 12 September 2014 - 20:42

    Lisanne:

    Leuk ba!

    Klinkt als een geweldig avontuur allemaal!

    Xxxx

  • 13 September 2014 - 00:39

    Karin:

    Hoi Babette,

    Je bent en blijft een grapjas, heb genoten van je verslag.

  • 06 Oktober 2014 - 12:19

    Babette De Haan:

    Leuk, al jullie reacties!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Babette

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 778
Totaal aantal bezoekers 6085

Voorgaande reizen:

24 Juni 2014 - 20 Juni 2015

Australië 2014/2015

08 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Thailand 2013

Landen bezocht: