5. Auto, hostel life en zonnen! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Babette Haan - WaarBenJij.nu 5. Auto, hostel life en zonnen! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Babette Haan - WaarBenJij.nu

5. Auto, hostel life en zonnen!

Blijf op de hoogte en volg Babette

10 Oktober 2014 | Australië, Cairns

We hebben een auto gekocht!! Wat een feest! Een blauwe Holden Commodore uit 2001. Wij zijn de eerste backpackers, dus we kopen alle spulletjes zelf (wat we vreselijk vinden natuurlijk.. NOT!). Is ook alles nieuw en fris. We hebben een paar dagen moeten wachten, omdat de auto nog een service beurt kreeg. Inmiddels hebben we de auto en gaan we morgen alle spullen kopen! Leukkkk!
Cairns hebben we nu wel gezien, dus we gaan eerst een stukje omhoog rijden (Cape Tribulation and Port Douglas) en daarna naar beneden richting Sydney. Zin innn!

De mensen van de groepsreis waar Daphne mee was waren ook in Cairns, dus die meiden hebben we ontmoet. 'S avonds onze eerste strand bbq. Erg gezellig!

Ja ja, ruim een week in een hostel leven brengt een hoop nieuwe ervaringen met zich mee. Hieronder een aantal beschreven.
- afdrogen met een sneldroog handdoek. Voor de mensen die dat nog nooit hebben ervaren, volg de volgende stappen:
1. Pak een micro vezel doekje. Ja zo een schoonmaak doekje.
2. Ga douchen
3. 'Droog' jezelf af met het doekje.
Resultaat: je bent niet geheel droog (ben inmiddels gewend dat het aan de lucht droogt) en je moet jezelf droog deppen ipv wrijven. Kortom geen geweldige sensatie.
- koken. Duurt heeeeeeel lang. De pannen zijn bol, staan andere mensen in de keuken (wachten dus) en je eet vaak 2 dagen hetzelfde (voordeelverpakkingen zijn we dol op $$)
- mede reizigers die midden in de nacht aankomen en het licht aan doen in 'jouw' kamer, zodat ze de weg kunnen vinden. Fijn! Moet zeggen dat ik al door al dat soort geluidjes heen slaap.
- Door het vele lopen zien onze voeten er niet meer helemaal netjes uit.. Een hoop eelt, valt niet tegenaan te raspen!
- glam-backpacking: Ik doe aan 'glam-backpacking' en heb dus ook een elektrische tandenborstel mee (hoe kan het ook anders als je mams tandartsassistente is!) Nog geen enkele andere backpacker mee gezien natuurlijk (weer een kabel, dus begrijpelijk dat mensen die niet mee hebben). Sommige staan mij een beetje raar aan te kijken, maar dat valt mij al niet meer op.
- Onder de douche staan en erachter komen dat je geen (snel)handdoek hebt meegenomen. Tsja, even heen en weer rennen in je blootje zit er niet in. Heel rottig aankleden hoor op die manier kan ik jullie vertellen.
- spelletje: uit welk land iemand komt. Best lastig nog hoor! Daphne wint vaak. Balen..!

Desalniettemin vind ik het erg leuk in het hostel. Steeds andere mensen op de kamer en af en toe een praatje maken met een mede reiziger. Wel vaak hetzelfde praatje natuurlijk. Waar kom je vandaan, waar ga je naar toe, hoe lang ben je al in OZ, reis je alleen, hoe lang blijf je in het hostel, ga je ook werken, enzovoorts enzovoorts! Wel geinig.

We hebben al een paar dagen echt vakantie gevierd en aan het strand gelegen om aan ons kleurtje te werken. Palm Cove heet het strand. Dat is 40 minuten met de bus. Heerlijk in de zee met een briesje. In Cairns heb je wel een strand, maar daar zitten krokodillen dus dat risico nemen we maar niet. Als alternatief hebben ze een Lagoon. Soort openlucht zwembad. Prima vertoeven, maar niet zo lekker als het echte strand.

We hebben wel al wat aboriginals gezien, maar nog geen vervelende. We zien ze vooral 's avonds hangen op straat met flessen alcohol.
Een collega van Milieu heeft mij gewaarschuwd voor de aboriginals in Cairns. Hij (Tony) vertelde dat ze wel eens slippers stelen van de toeristen. Als we nu op het strand liggen zijn we extra alert op onze slippers.

Straks gaan we voor een navigatie kijken en een gids met campings erin, namelijk Camps6 of 7. Schijnt de bijbel onder de camping gidsen te zijn en erg handig. Dus vooruit dan maar.

Volgende blog komt zodra we wifi hebben en dan zijn we al even onderweg. We gaan vanaf nu vooral op gratis campings kamperen. Spannend!!

Liefsss

• 10 Oktober 2014 - 17:37

Rachel:

Haha wat een mooi verhaal weer! Heel herkenbaar allemaal. Al had ik een gewone handdoek mee en als jij niet zo'n glam backpacker was dan zou er ruimte over zijn voor een normale handdoek :p
    Geniet dames!!!! Ik verheug me op het volgende verslag.

Xxxx kussss

• 11 Oktober 2014 - 01:32

Brigitte :

Elke keer weer benieuwd naar wat je hebt meegemaakt.
    Leuk om te lezen. Veel plezier maar weer en ik wacht de camping verhalen af!