4. Eerste afscheid, Daphne is er en Emma - Reisverslag uit Cairns, Australië van Babette Haan - WaarBenJij.nu 4. Eerste afscheid, Daphne is er en Emma - Reisverslag uit Cairns, Australië van Babette Haan - WaarBenJij.nu

4. Eerste afscheid, Daphne is er en Emma

Blijf op de hoogte en volg Babette

05 Oktober 2014 | Australië, Cairns



4. Eerste afscheid, Daphne is er en Emma!
Na 9 weken te hebben gewerkt bij de coffeeshop/lunchroom, heb ik voor het eerst afscheid moeten nemen van een hoop geweldige mensen. Ik heb enorm veel zin in het reizen, dus het was geen treurig afscheid haha.
Na 10 weken gewerkt te hebben bij de Nederlandse school in Canberra heb ik ook daar afscheid moeten nemen. Ben erg verwend, want heb een geweldig leuke foto kaart gekregen en 2 handpoppen in de vorm van een kangaroe en een koala. Super leuk!

Het weekend van 27 september ben ik samen met Marieke naar Floriade geweest hier in Canberra. Dat is een bloemenfestival om te lente te vieren. Erg leuk met live muziek, demonstraties, eettentjes en een hoop tulpen (niet erg bijzonder voor mij, maar enig natuurlijk). Zondag en maandag zijn we samen naar Batemans bay gereden (ik heb ook gereden, erg leuk door de bergen!!) en hebben we de hele dag op het strand gelegen en liggen bakken. De oogst was goed! We hadden het enorm getroffen met het weer, want het was 25 graden!! Minder leuk was die boom die 'opeens' achter de auto verscheen.. Ja Babette heeft een boom geraakt, OEPS. Deuk en wat krassen, hoop dat het meevalt qua kosten.

Dinsdag avond heb ik Daphne opgehaald vanaf het busstation in Canberra, Civic. Super leuk dat ze er is!! Onder het genot van champagne (om ons avontuur samen in te luiden, natuurlijk) hebben we lekker bijgekletst! Heel gek om iemand uit mijn omgeving vanuit Nederland opeens hier in Canberra te zien. Mega leuk ook natuurlijk, want heb alle toeristische dingen (lees: 2 wel geteld, zo groot is het hier niet) en mijn werk laten zien. Heerlijk om weer de slappe lach te hebben en te lachen om de meeste suffe dingen!! Dat heb ik echt gemist! Een voorbeeld: 'Die bank de 'ATM' hebben ze hier ook veel hè?!' Ze dacht dat het een bank was zoals we in Nederland de ING hebben. Heerlijk zo'n flapuit om mij heen!
Woensdag hebben we uitgeslapen, want daar was Daphne wel aan toe! Verder heeft Daphne zowat alles gewassen (lees: muffe bende), zijn we naar Civic geweest (ja shoppen blijft toch een favoriete bezigheid en ik moet de economie hier ook een beetje stimuleren), hebben we op het terras gezeten en zijn we naar Floriade geweest. 'S avonds lekker getut en tv gekeken.
Donderdag ontbeten in de zon en zijn we langs mijn werk gegaan om afscheid te nemen (en op de foto natuurlijk). Daarna picknicken op Mount Ainslie waar we een mooi uitzicht hadden over Canberra.
'S middags zijn we begonnen met het inpakken van onze tassen. In die 3 maanden tijd heb ik weer van alles verzameld (het zal niet), waar ik natuurlijk geen afscheid van kan nemen.. Rottijd was het inpakproces. RACHEL WAAR WAS JE?! (In Thailand heeft Rachel mijn tas namelijk altijd ingepakt. Wil graag zeggen dat ik het heb, maar nee heb geen inzicht..) Gelukkig heb ik Daphne die ook een heel eind komt! Echte backpackers dragen hooguit 10 kilo met zich mee. Wij niet natuurlijk.. Ik kom aan 22 kilo! Gelukkig heb ik een tas die ik achter mij aan kan trekken én (als ik dingen heb weggegooid) op mijn rug kan dragen. Marieke gaat in december naar Nederland en is zo lief om nog een tas van mij met kleren mee terug te nemen.
'S avonds kwam Dineke (andere au pair die ik hier ontmoet heb) afscheid nemen.

Vrijdag kwamen Olivia en Fiona terug vanuit Nederland. Ik heb ze samen met Miranda (collega Nederlandse school) opgehaald. Daphne had pannenkoeken gebakken (die wij uiteindelijk hebben opgegeten!)
Super leuk om Olivia weer te zien! 'S middags hebben Olivia en ik Deakin laten zien aan Daphne. 'S avonds zijn we naar Max Brenner (chocolade café) gegaan met Marieke.
Zaterdag hebben we samen de kamer schoon gemaakt voor de moeder van Fiona. Die is vanuit Nederland mee gekomen naar Australië. Was een hele klus, want ben geen ster in regelmatig schoonmaken.. Geeft niks!
Daarna ben ik nog even met Fiona wat gaan drinken om even bij te kletsen. Om 1 uur hadden we de bus naar Sydney, want we vlogen om 20 uur naar Cairns. Vlucht ging voorspoedig, maar was een lange dag. Spelletjes als 'Eyes-not-shut' (Dank je Anne en Rachel voor het uitvinden hiervan) en 'raad-het-liedje-als-ik-playback' hebben we al gespeeld. In Cairns gaan we op zoek naar een auto en gaat mijn 2e deel van het avontuur samen met Daphne beginnen. Super veel zin in!

Tot blogs!

Liefsss

Ozzie weetjes:
- Mijn naam is knap lastig om uit te spreken voor sommige mensen hier. Ik ben al meerdere keren uitgelachen en is mij gevraagd of 'babe-et' echt mijn naam is. 'Ja dat is mijn echte naam'. Schaamrood op hun wangen. Dusss heb ik er iets op verzonnen: als ik in het vervolg een koffie bestel (haha nee, thee natuurlijk) heet ik Emma. Ook heb ik een achternaam verzonnen, want bij veel gratis wifi zones moet je een naam invullen en email adres. Ik ben niet gek, dus vul dan niet mijn eigen naam in, maar Emma Bennet.
- Wat echt ideaal is hier, is de Drive Through Liquor Store. Netals de Mcdrive, maar dan voor drank.

  • 05 Oktober 2014 - 01:29

    Rachel:

    Wat een geweldig verhaal weer! Geniet ervan om het te lezen en wat zou ik er graag met jullie willen zijn (al was het alleen maar om je koffer in te pakken en je te vertellen wat je allemaal moet schrappen uit je koffer). Goed om te horen dat jullie je vermaken met spelletjes als "eyes not see" dat is ook echt een toppertje.
    De echte reis gaat beginnen, geniet, geniet, geniet optimaal!!!
    Dikke kusssss

  • 05 Oktober 2014 - 09:03

    Brigitte:

    Hey Emma

  • 06 Oktober 2014 - 12:04

    Anne:

    Heel leuk om te lezen!! Ik zie het allemaal voor me daar in dat aussie. Tassen inpakken enz.
    In daar begint de lente, hier de heerlijke herfst!
    Dag dag Babe-etje.

  • 06 Oktober 2014 - 12:10

    Anne:

    Mag ik trouwens ook zo'n pak met koekjes??

  • 06 Oktober 2014 - 12:16

    Babette De Haan:

    Tuurlijk! Ga maar halen bij mijn ouders!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Babette

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 6062

Voorgaande reizen:

24 Juni 2014 - 20 Juni 2015

Australië 2014/2015

08 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Thailand 2013

Landen bezocht: