1. Ik ben er! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Babette Haan - WaarBenJij.nu 1. Ik ben er! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Babette Haan - WaarBenJij.nu

1. Ik ben er!

Door: Babette

Blijf op de hoogte en volg Babette

04 Juli 2014 | Australië, Canberra

1. Ik ben er!
Afscheid op Schiphol was vreselijk! Eenmaal door de douane heen was het goed. Bij de gate zag ik 2 meiden zitten, dus ging bij ze zitten. Jammer genoeg gingen zij naar Hongkong en niet naar Sydney. Toch gezellig een tijd gekletst tot we gingen boarden. In het vliegtuig zag ik de groepsreis van Australian Backpackers, jeej! Ze zaten allemaal achter mij, was erg gezellig. In Bangkok overgestapt, niet heel bijzonder. Toen 4 uur doorvliegen naar Taipei. Bij de groepsreis zat een kamer en ik mocht mee. Vrouw bij het hotel was niet erg blij, maar mocht toch mee naar boven. In Taipei rondgelopen, was niet echt bijzonder. Daar hoef ik op de terugreis echt niet 8 dagen te zitten!
'S avonds verder gevlogen (10 uur!!) naar Sydney. Weer amper geslapen in het vliegtuig, dus kwam niet erg uitgerust aan. Daarna nog 3 uur in de bus naar Canberra. Kon mijn ogen niet meer open houden, maar slapen ging ook niet... Wel een heel leuke vrouw ontmoet, Susan. Ze heeft mij het een en ander verteld over Canberra en Australië. Ze gaf mij een kaartje voor als ik nog meer vragen had of als ik bij haar in de buurt was dan mag ik langskomen. Super leuk!
Fiona heeft mij opgehaald en gingen naar het oude huis. Daar eerst gegeten en toen gelijk naar bed. Heeeeeeerlijk geslapen! Volgende dag Olivia naar school gebracht en verhuizen. Was een lange lange dag!
Het nieuwe huis is heeeeel mooi. Eigen ruime kamer en super mooie badkamer! Alleen nog geen verwarming de eerste week terwijl het 's nachts vriest en overdag 5 graden is. Voor het eerst in mijn leven slaap ik met een elektrische deken!

Maandag hebben we een rekening geopend en een simkaart gekocht, zodat ik kan appen. Wil natuurlijk niet allemaal in 1 keer werken, dus nog even geduld.
Heb voor het eerst gereden in de auto (VW up)! Even wennen hoor links rijden, maar ik ben geslaagd en heb 2 stickers gekregen van Olivia! Jeeej!
De dagen erna heb ik Olivia haar kamer ingericht, opgeruimd en met haar gespeeld. We moesten nog veel thuis zijn vanwege alle werklui die de hele dag door dingen kwamen doen. In de 2e week hoop ik meer dingen buitenshuis te doen samen met andere au pairs en kinderen. Dan hebben we hopelijk ook wifi en kan ik via facebook playdates maken met andere au pairs.

Het gezin is erg aardig en ik voel mij steeds meer thuis! De 3 maanden vliegen vast voorbij!

Mijn Australische nummer is:
+610490122625

Tot snel!

Liefs Babette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Babette

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 6087

Voorgaande reizen:

24 Juni 2014 - 20 Juni 2015

Australië 2014/2015

08 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Thailand 2013

Landen bezocht: