6. Auto, GBR en kamperen - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Babette Haan - WaarBenJij.nu 6. Auto, GBR en kamperen - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Babette Haan - WaarBenJij.nu

6. Auto, GBR en kamperen

Blijf op de hoogte en volg Babette

17 Oktober 2014 | Australië, Port Douglas

6. Auto, GBR en kamperen
Auto.. We hebben de auto de eerste paar dagen flink gehaat! Daarom
Hebben we hem ook nog geen naam gegeven. Airconditioning bleek het niet te doen, sigaretten ding ook niet, motor viel af en toe uit en er brandde steeds een lampje. Naar de monteur gegaan en bleek dat de vorige eigenaar er teveel olie in had gedaan en er daardoor een cilinder niet goed werkte. Vervangen dus. Airconditioning ook laten maken en in totaal $424 lichter. Daar hebben we geen nieuwe auto voor, dus we waren (vreemd genoeg misschien) heel blij! Alle spulletjes hadden we inmiddels al gekocht, dus we konden op pad. Dachten we.. Je blijkt toch een hoop spullen nodig te hebben voor kamperen! Dus weer een tripje naar de K-mart en Target (dit zijn inmiddels onze favoriete winkels! Sorry H&M en Zara :P)

We zijn iets langer in Castaway's Hostel gebleven, omdat we na ruim een week nog niks bijzonders hadden gedaan. Dus we zijn op dinsdag met een tour naar het Great Barrier Reef gegaan. We hebben een schildpad gezien en een haai van een meter! Heel vet! Het Reef zelf viel enorm tegen qua kleur. Het waaide ook enorm die dag, waardoor het water een beetje troebel was en de golven mega hoog. Ik heb 1 paars stukje koraal gezien en de rest was dood. In Port Douglas schijnt het een stuk mooier te zijn, dus we gaan daar nog wel een tripje doen denk ik.
Woensdag zijn we met de Uncle Brians tour meegegaan. We gingen naar Tablelands. Dat zijn allemaal verschillende stukken rainforrest. Deze tour staat erom bekend dat de reisleider mega gek is. En dat klopt! De hele dag (7.30am-8.30pm!) geen minuut was cousin Brad stil. Heel grappig en het is weer eens anders dan een tour met het gewone praatje.
We hebben in een vulkaan (mega oude, dus gewoon koud water) gezwommen, een plattypuss gezien (niet gaan googlen nu, maar schrijf in een comment wat je denkt dat het is), een mooie waterval gezien en ik ben vanuit een boom in het water gesprongen. Nu is dat niet zo bijzonder, maar het was 5-6 meter hoog en je moest beetje uit de kant springen, omdat het daar ondieper was. Ik stond te trillen als een rietje en heb gesprongen. Nu zou ik geen de Haan zijn als er iets misging. Het volgende speelde zich af: ik stond daar (te trillen dus) en mikte een stuk uit de kant. De boom was breed genoeg om er net met 1 voet op te staan (balanceren is niet mijn sterkste punt). Op het moment dat ik sprong, gleed mijn linker voet uit. Dit resulteerde in een 5 meter hoge val waarbij ik horizontaal terecht kwam. Juist ja, plat op mijn buik en gezicht. De mensen op de kant schenen allemaal 'oehhh' te roepen. En het deed zeer! Kon van de schrik en de klap even niet goed ademen en alles deed zeer. Uiteindelijk viel het best mee en heb een heel beurs bovenlijf (inclusief blauwe plekken, moet je nagaan hoe hard de klap was) en spierpijn (geen workout voor nodig dus). Zoals mijn oma altijd zegt 'het gaat wel weer over voordat je een jongetje wordt!' Daar gaan we dan maar van uit.
Donderdag hebben we een verzekering en soort ANWB geregeld (hopelijk voorlopig het laatste geregel voor de auto) en daarna hebben we Cairns verlaten. We zijn naar een camping gegaan vlakbij Babinda om even te oefenen met slapen in de auto en om te kijken of we nog wat nodig hadden.
Rustige camping en aan het strand. Super mooi en rustgevend. Mijn taak is: tentje opzetten. Dit komt omdat ik geen campervan wilde en de deal met Daphne was dat ik daarom de taak Tent heb. Geen ramp, want we hebben een super simpele uitvoering. Daphne zet alle spullen in de tent en ruimt de auto in (aangezien dat niet mijn sterkste punt is.) We kwamen erachter dat we niks te eten hadden, dus gingen we heel luxe uit eten. Echt relaxed is anders, want we werden aangevallen door muggen. Ik schijn bij het minste geringste op te zwellen, dus de volgende dag was ik 1,5 keer zo breed. Fijn..!!
Foam matras lag niet geweldig, dus we hebben nog een foam matras erbij gekocht. Die Daphne er fantastisch in heeft gemaakt. Meten, knippen en beetje snijden.
Vandaag (vrijdag) zijn we redelijk op tijd vertrokken richting Port Douglas. Het was zo'n 1,5 uur rijden en Daphne heeft voor het eerst gereden! Beetje spannend vond ze, maar nergens voor nodig! We staan nu op een camping vlakbij het strand en blijven hier 2 nachten. We hebben net voor het eerst gekookt op ons gasstelletje. Ging als een speer! Morgen gaan we naar Cape Tribulation en doen we onze eigen tour tussen de krokodillen. Misschien dat we wel nog een tour doen als we het niet veilig vinden, maar dat zien we dan wel.

Daaaaagg

  • 17 Oktober 2014 - 17:05

    Brigitte:

    Hey Babette.
    Arme jij: zo onder de blauwe plekken! Maar je hebt dat springen maar wel mooi gedaan, echt stoer! En dan nu gezellig kamperen. Heel veel plezier maar weer en veel veilige kilometers met jullie auto.
    Groetjes Brigitte

  • 17 Oktober 2014 - 23:20

    Anne:

    Een vogelbekdier!! zonder te googelen!!

  • 17 Oktober 2014 - 23:26

    Babette De Haan:

    Goed zo, Anne! Jij krijgt een pakje Tim Tams als ik terug kom.

    En super leuk Brigitte dat je steeds een reactie plaatst! Erg leuk om te lezen steeds. En ja ik heb het maar wel mooi gedaan haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Babette

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 6054

Voorgaande reizen:

24 Juni 2014 - 20 Juni 2015

Australië 2014/2015

08 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Thailand 2013

Landen bezocht: