Dag 12 Elephant Nature Park - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Babette Haan - WaarBenJij.nu Dag 12 Elephant Nature Park - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Babette Haan - WaarBenJij.nu

Dag 12 Elephant Nature Park

Blijf op de hoogte en volg Babette

20 Juli 2013 | Thailand, Chang Klan

Dag 12 Elephant Nature Park

Heerlijk geslapen vannacht. De veren staan nog in onze rug. Morgen gaan we trampoline spingen op bed. De airco is natuurlijk erg fijn om af te koelen, maar dat ding maakt zoveel herrie dat Babette met oordopjes geslapen heeft.

Vandaag was het eindelijk zover: de trip naar het Elephant nature park! We kregen onderweg naar het park een dvd te zien met het ontstaan van het park. De oprichtster van het park redt olifanten in Thailand die worden uitgebuit of mishandelt. Een prachtig initiatief, zeker als je hoort over de realiteit van die uitbuiting. In het park leven nog de dieren die op de film te zien waren. En we herkende de olifanten ook.
Onze dag begon met het voeren van de olifanten. Ze schrokken, net als Rachel, al het groente en fruit zo naar binnen. De slurf is een erg handig apparaat en ze kunnen er alles mee. Daarna mochten we heel dichtbij de olifanten komen om ze aan te raken en met ze op de foto te gaan. Er was ook een baby ollie bij! Onze tour guide vertelde veel over de olifanten, zoals hun leeftijd en reden waarom ze in het park zitten. Na de lunch (heerlijk gegeten, zelfs Rachel was er over te spreken) was het baddertijd, samen met onze nieuwe favoriete dieren liepen we richting de rivier. Lekker spetteren en onderdompelen om vervolgens zich weer helemaal in te smeren met modder! De modder dient als zonnebrand en ter afkoeling. Aan het eind van de dag kregen we een film te zien over de olifanten situatie in Thailand, hartverscheurend om te zien. Vroegtijdig verlieten we de filmzaal omdat we het niet meer konden aanzien. (Babette met een brok in haar keel, Rachel jankend). Gelukkig was het daarna weer voedertijd! Een prachtige afsluiting van een superdag!!!

Status bulten en jeuk: de muggen (hopelijk) hebben inmiddels ook Rachel gevonden.

Morgen een dag chillen en 's avonds weer de VIP bus terug naar Bangkok om vervolgens naar Koh Phangan af te reizen. We verheugen ons nu al!!

Buddah bless you! Xxx