Dag 10 Tour in de jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Babette Haan - WaarBenJij.nu Dag 10 Tour in de jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Babette Haan - WaarBenJij.nu

Dag 10 Tour in de jungle

Blijf op de hoogte en volg Babette

18 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

Dag 10 Tour in de jungle

Hoi vriendelijke vrienden!
Vandaag zijn we met een georganiseerde trip de jungle ingegaan. We werden met een busje opgehaald en daar was Max (dit was een nickname want zijn echte naam was niet uit te spreken) onze 'engels sprekende' gids. Onze eerste stop was een olifantenfarm. Prachtige beesten maar triest om te zien hoe ze gebruikt worden voor het toerisme. Omdat de olifanten met een ijzeren haak en kettingen om hun poten in bedwang worden gehouden hedden we besloten om niet mee te doen met de olifantenrit. De volgende stop was een bezoek aan een volksstam, we zagen hoe de mensen daar wonen. Vanuit daar begon onze trektocht door de jungle, onderweg veel rijstvelden gezien. En we hebben (voor Babette zeker een overwinning, aangezien ze putten en bruggen het liefst uit de weg gaat) erg leuke, wiebelige en smalle bruggetjes getrotseerd. Best een klim hoor! Onze beloning na het wandelen was een waterval waar we even konden afkoelen. De laatste stop was bij een rivier waar we met bamboe rafts stroomafwaarts de rivier af gingen. Erg mooie en leuke ervaring!

In de avond hebben we onszelf verwend met een lekkere maaltijd bij een (voor Thaise begrippen) duur restaurant. Ja we pakken af en toe flink uit! Dat hadden we wel verdiend na een lange dag wandelen!
Snelwandelen voor Babette dan, want die heeft een tempo dat Rachel niet bij kan houden! Ze heeft het wel een keer geprobeerd maar dat was voor haar hartslag geen succes. No worries, op Rachel tempo kom je er ook! (Iets later dan wel).

Dat was het weer, tot de volgende keer! Xxx