Dag 8 - Reisverslag uit The Walled City, Thailand van Babette Haan - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit The Walled City, Thailand van Babette Haan - WaarBenJij.nu

Dag 8

Blijf op de hoogte en volg Babette

16 Juli 2013 | Thailand, The Walled City

Dag 8 Chiang Mai

Vanmorgen 06.30 uur aangekomen in Chiang Mai. Erg leuk om te zien dat er in elk plaatsje weer een ander vervoersmiddel te zien is. Hier hebben ze een soort van jeeps met de achterkant dicht, zodat je droog zit als het regent. Dit noemen ze hier de bus. Gelukkig is ook ons favoriete vervoersmiddel, de tuk tuk hier te vinden.
Toen we aankwamen op zoek naar ons guesthouse. Na lang (!) zoeken (ja we kunnen echt wel kaart lezen) hebben we het gevonden. Echter zag het er zo slecht uit (en er was niemand) dat we gelijk naar het hotel zijn gegaan dat we al geboekt hadden voor morgen. Lekker met zwembad, zodat we ook nog kunnen chillen.
Bij aankomst scheen de zon flink, dus Babette lag al snel bij het zwembad. Rachel ging nog wat uurtjes slaap inhalen. Nou ja.. Rachel kan altijd slapen, dus van inhalen is niet echt sprake.
Daarna hebben we even gekeken hoe we deze week verder plannen. We kregen het bericht dat morgen naar de olifanten niet door kon gaan vanwege de drukte en dat het alleen de 20e kan. Dus change of plans: niet naar Pai (weer 5 uur reizen voor 2 nachten) en langer in Chiang Mai. Uiteraard is dat geen straf. Wel flink balen, want Pai schijnt echt heel gezellig te zijn met veel backpackers. Maar ja, soms loopt het niet zoals verwacht.

We hebben onze was weggebracht voor €2,50. Alles ruikt nu weer heerlijk.
Daarna de buurt verkennen. Ons hotel, BP Chiang Mai City Hotel, zit in een straatje waar ook een school zit. Daar moesten wij natuurlijk even een kijkje nemen. Heel brutaal gevraagd of we binnen mochten kijken en het mocht. Super leuk! De kids krijgen daar een Engels programma, dus er kwamen gelijk een paar meiden naar ons toe om te vragen waar we vandaan komen. Ze spraken super goed Engels, in tegenstelling tot de volwassenen hier. We vroegen of ze ons een tour wilden geven en ze vertelden van alles. Heel leuk! Daarna kwamen we een mevrouw tegen die ons nog meer kon vertellen over een schooldag. Leuk om de verschillen te horen. Zo poetsen de kids bijvoorbeeld allemaal hun tanden na de lunch en ze hebben van jongs af aan al verschillende vakken en dus verschillende leerkrachten op één dag.
Daarna mochten we nog een stukje van een les bijwonen en vertelden we wat over onszelf. De leerkrachten maakte nog een foto van ons en de kids. Wij super blij!

Even afkoelen in onze kamer en om 19.00 uur op pad naar de Night Bazaar. Super leuk, druk, gezellig en lekker eten. We hebben weer flink kunnen shoppen en dat gaan we deze week nog wel meer doen!

Deze week we de tijd voor Chiang Mai. We doen het rustig aan en gaan genieten van de stad én onze vakantie.

Liefs ons