Dag 6 Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Babette Haan - WaarBenJij.nu Dag 6 Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Babette Haan - WaarBenJij.nu

Dag 6 Ayutthaya

Blijf op de hoogte en volg Babette

14 Juli 2013 | Thailand, Ayutthaya

Dag 6 Ayuthaya

Na een onrustig nachtje (erg gehorig in dit hostel) opgestaan om Ayuthaya te verkennen. We hebben een tuk tuk mét chauffeur gehuurd voor 3 uur, genaamd Poeang. Hij kon redelijk Engels en heeft ons af en toe wat verteld over de verschillende ruïnes. We hadden de grootste lol. Hij zag dat we het bloedheet hadden en als we dan terug kwamen bij de tuk tuk had hij koude flesjes water voor ons gekocht. Heel aardig! Ruïnes waren erg mooi met overblijfselen van de oude stad. Heel grote buddha's en shiva's gezien. Niet alleen de ruïnes waren een bezienswaardigheid, maar ook wij! We zijn al meerdere keren gevraagd of we met mensen op de foto wilden. Uiteraard willen wij dat! Worden we toch nog wereld beroemd (misschien).

In de avond naar de floating market en daar onder het genot van een maiskolfje een show gezien. De show was met knallen en gemaskerde mensen. Geen feest voor Babette! Maskers en verklede mensen zijn niet haar ding, dus verlieten we vroegtijdig de voorstelling.
De dag afgesloten op de night market en iets nieuws gegeten. Zelfs Rachel vond het wel aardig lekker. Hoe het gerecht heet zijn we niet achter gekomen. Met een volle buik, in een koele kamer, naar bed! Morgen de nachtbus naar Chiang Mai.

Liefs van ons