8. Haat/liefde, Fraser Island en surfen - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Babette Haan - WaarBenJij.nu 8. Haat/liefde, Fraser Island en surfen - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Babette Haan - WaarBenJij.nu

8. Haat/liefde, Fraser Island en surfen

Blijf op de hoogte en volg Babette

20 November 2014 | Australië, Port Macquarie

Vanuit town of 1770 zijn we vertrokken naar Bundaberg. We kwamen tijdens het rijden erachter dat de auto beetje hobbelde, dus maar even naar de garage. We hebben een haat/liefde relatie met ons race monster. Schokdemper en band moest worden vervangen. Zat een bobbel in de al 10 jaar oude band. Fijn!
We hebben 2 sleutels van de auto, alleen mijn sleutel deed het al snel niet meer. Zit schijnbaar een startonderbreker in. Vanmorgen wilden we wegrijden en deed Daphne haar sleutel het ook niet. Gelijk in de stress modus.. Uiteindelijk toch weer met mijn sleutel gestart gelukkig! In Bundaberg ook gelijk maar even de sleutel laten maken. Voordeel is dat we nu wel weer de auto van een afstand kunnen openen. Jeeej! De auto rijdt ook weer prima, dus we zijn weer blij.

Daarna naar Hervey Bay en 2 nachten op de camping gestaan. Gewandeld bij de Botanic Gardens (er is er 1 in elke stad) en natuurlijk even bijgekleurd op weer een mooi strand. Toen wij er waren was de Melbourne World Cup (paardenraces). Alle vrouwen een hoofddeksel op of een diadeem met bloem. We zijn in de haven even de vrouwen gaan bekijken, want voor de race waren we te laat (je kan dus niet altijd van Google uitgaan!). Verder was er niet veel bijzonders in Hervey Bay.

Vrijdag 6 november langs Rainbow Beach gereden, maar daar zijn we niet gebleven. Door gereden naar Noosa en eerst een nacht in het hostel met allemaal Nederlanders. En ook zij gingen naar Fraser, dus erg gezellig. We kwamen erachter dat we eerst 2 uur terug moesten rijden naar Rainbow Beach (daar waren we dus de dag ervoor al.. Grr) en vanuit daar vertrokken we met four wheel drives op de ferry naar Fraser Island.
We zaten met 7 Nederlanders in de auto de aankomende dagen en waren met totaal 4 auto's.
Fraser vond ik mega leuk! Heel gaaf om met 80km/u over het zand te rijden. We hebben het schipwrak gezien, zijn naar Lake McKenzie geweest (heel mooi helder meer van regenwater, Champagne pools (door de zee die in een soort kom stroomt gaat het een beetje bruizen, vandaar de naam Champagne pool) en Indi head (mooie lookout). Kortom heel leuk en heb enorm genoten!
Na Faser hebben we met alle Nederlanders nog een avond een barbie (bbq) gehouden en gekampeerd.

Volgende dag hebben we een surf board gehuurd en zijn we gaan suppen (stand up surfing). Erg leuk om te doen, maar na een uur had ik het wel weer gezien. Dus weer naar het strand (rottig hoor!).

Onderweg naar Scarcliffe, daar wonen mensen die Daphne via haar oom kent, zijn we naar The Australia Zoo geweest ($59!!!!). Dat is de dierentuin van Steve Irwin. Een show gezien met krokodillen, subtropische vogels en natuurlijk alle andere dierentuin dieren.

Volgende dag naar Brisbane. Ik vind Brisbane awesome! Met de (gratis!) cityhopper (ferry) naar de stad en de hele dag in de stad gewandeld en naar Southbank geweest. Dat is een soort stad strandje. We liepen langs een theater en ik zag dat de musical The Lion King speelde. Even naar binnen geglipt om te vragen wat het kostte en het viel mee! 'S avond zijn we dus naar The Lion King geweest. Super mooi, leuk en geweldig! Een van de hoogtepunten van de reis tot nu toe! De G20 (dat met die wereldleiders weet je wel..?), was in Brisbane toen wij er waren, dus er was mega veel politie op de been en allerlei activiteiten in de stad. Veel live muziek op straat en 's avonds Colour me Brisbane. Alle gebouwen werden 's avonds verlicht met mooie lichtshows. Toch erg leuk dat wij er op dat moment toevallig waren.

Onderweg naar de Gold Coast vette file! Pff heel stom. Vanwege de G20 ging iedereen Brisbane uit en dus mega druk. We zijn voorbij Surfers Paradise gereden en na het weekend weer terug gegaan.
Ik had verwacht dat Surfers Paradise veel kleinschaliger zou zijn, maar is omringd door mega grote gebouwen. Mooi strand en luxe camping.

Maandag 17 november zijn we aangekomen in Byron Bay. Super leuk vind ik het hier! We sliepen 2 nachten in een hostel (heerlijk!!) en hebben gesurfd! Golven waren best hoog voor beginners, dus we zijn eerder gestopt. Maaarrrr ik heb wel gesurfd en echt gestaan op het board! Jeeej!! Ik vond het erg leuk om te doen, maar wel zwaar en een beetje spannend met de hoge golven en dichtbij de rotsen. Misschien nog ergens een keer een les waar de zee iets minder wild is.

We zijn door allerlei kleine stadjes gereden en even uitgestapt om daar even te wandelen. Mullumbimby, Yamba en uiteindelijk gekampeerd in Coffs Harbour. Ook daar weer een mooi strand en geinig stadje.
Vandaag naar de Botanic Gardens in Cofss Harbour geweest en naar The Big Banana. Een grote banaan wat een soort icoon is van Coffs Harbour geloof ik.
Nu zijn we in Port Macquarie waar we nog langs een mooi uitkijkpunt zijn gereden met een te schattig Lighthouse (we waaide wel uit ons hemd, maar dat geeft niet) en super mooi uitzicht op het strand, een baai en de zee.

We hebben bedacht dat we The Great Ocean Road ook willen doen, dus we gaan een deel via het binnenland naar Adelaide (ook daar willen we erg graag even vertoeven) en dan via de kust naar Melbourne en dan met kerst en oud en nieuw hebben we een appartement in Sydney met nog 2 andere meiden (thanks to my hostfamily Alex and Fiona :D). De tijd gaat erg snel, want we hebben nog maar 5 weken dat we samen reizen. Nog even genieten dus!

Ozzie weetje:
- Fietsen kennen ze hier nog niet echt hier (snap ik wel met al die mega hoge bergen), dus fietspaden hebben ze ook niet echt. Begrijp me niet verkeerd. Fietspaden hebben ze wel, maar gewoon langs de snelweg waar je 100km/u mag rijden. En mensen rijden daar ook echt nog op hun fietsje!! Niet erg veilig, wel grappig om te zien.

Liefsss

• 20 November 2014 - 11:20

Snapnees:

Hih! Wat kan je leuk schrijven!!

• 20 November 2014 - 13:27

Henk:

Top meiden,
    ben best jaloers op jullie hoor!!
    xx

• 20 November 2014 - 19:15

Brigitte :

Hey, nog steeds aan het genieten dus!
    Groot gelijk hoor, altijd leuk om weer te lezen wat je allemaal ziet en meemaakt.